poniedziałek, 26 lutego 2018

Szóste urodziny bloga


I co powiecie na to, że blog obchodzi dzisiaj swoje szóste urodziny?!!! 

Naprawdę trudno mi w to uwierzyć. W zamierzeniu miał to być projekt krótkoterminowy, pozwalający przede wszystkim na uporanie się z burzliwymi emocjami wynikającymi z pokonywania wyzwań w gruzińskiej rzeczywistości - a jednak nabrał życia i rozwinął się w sposób przekraczający moje oczekiwania.

Z tej okazji już tradycyjnie pozwolę sobie na krótkie podsumowanie tego, co działo się tutaj przez ostatnie dwanaście miesięcy. 





 Od początku istnienia bloga
odwiedziliście mnie 314.922 razy,
z czego w ostatnim roku Waszych wizyt
było aż 82.293 -
bardzo Wam za to dziękuję!



Szczególną popularnością cieszyły się posty:
"Co nowego na gruzińskich drogach?"- o zmianach, jakie ma przynieść ten rok - TUTAJ
"Gruziński kalendarz" - czyli przydatny słowniczek - TUTAJ
"Katedra Bagrati a UNESCO" - o pouczającej historii renowacji świątyni - TUTAJ
"Pięć etapów mojego związku z Gruzją" - czyli jak zmieniało się moje nastawienie - TUTAJ
"Chleby, chlebki i placki" - czyli pyszny wpis kulinarny - TUTAJ


Tradycyjnie już najwięcej gości zaglądało na bloga z Polski, przybywaliście także z Ukrainy, Irlandii, USA, Gruzji, Wielkiej Brytanii, Rosji, Niemiec, Włoch, Francji, Szwecji, Turcji, Hiszpanii, Belgii i Peru.


Opublikowałam na razie 210 postów, co oznacza, że spotykamy się mniej więcej 3 razy w miesiącu. Dyskutowaliśmy poprzez 845 komentarzy i każdy z nich bardzo mnie cieszy, bo oznacza, że czytacie z zainteresowaniem i chcecie wyrażać swoją opinię.

Ku mojej wielkiej radości, blog zyskał też wielu nowych Czytelników. Na pewno przyczynił się do tego fanpage Okiem nieobiektywnym, który kilka miesięcy temu stworzyłam na Facebooku i na który serdecznie wszystkich zapraszam. Zawiera on informacje nie tylko z Gruzji, ale także z Turcji, którą na siostrzanym blogu Turcja okiem nieobiektywnym zajmuję się już ponad trzy lata. Od kilku tygodni pojawiają się tam także informacje z projektu "Podróże przez wieki i kraje", w który zaangażowałam się razem z mężem.

Przez ostatni rok regularnie pojawiały się tutaj wpisy w ramach akcji "W 80 blogów dookoła świata" oraz projektów Klubu Polki na Obczyźnie, dzięki którym na podejmowane przeze mnie gruzińskie tematy można spojrzeć w kontekście innych krajów i porównać, jak do tych samych rzeczy podchodzi się w różnych zakątkach świata.

Mam nadzieję, że zechcecie odwiedzać mnie również w nadchodzących miesiącach, bo jest jeszcze wiele rzeczy, które chcę tutaj pokazać i opisać. Zapraszam Was serdecznie - do zobaczenia!


3 komentarze:

  1. Gratulacje - i jak widać blog jest czytany. Ja z ustęsknieniem czekam na "wiele rzeczy, które chcę tutaj pokazać i opisać". Trzymam za słowo i życzę lekkiego pióra i nie zacinającej się klawiatury. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. i z Chin, z Chin też czytają! Tylko incognito ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale i gratulacje i podwajaj tą liczbę ❤

    OdpowiedzUsuń